Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Żyrardowa

Wyszukiwarka

Odnośniki

Kalendarium

«październik 2020»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.zyrardow.pl

Treść strony

  • zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych

 

Podstawa prawna:

 

1. Art. 18 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz. U. z 2019 r. poz.2277)

2. Art.104 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2018 r. poz.2096)

 

 

 I. WYMAGANE DOKUMENTY:

 

 

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych – Form. DG.12-1 (pobierz)

2. Dowód uiszczenia opłaty skarbowej, jeżeli złożono dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. Sprawy związane z uzyskaniem zezwolenia może załatwić wnioskodawca lub jego pełnomocnik po przedłożeniu pełnomocnictwa

 

II. MIEJSCE ZŁOŻENIA WNIOSKU:

 

 

1. Urząd Miasta Żyrardowa

Biuro Obsługi Klienta

Plac Jana Pawła II Nr 1, parter pokój nr 1

96-300 Żyrardów

 

2. Wniosek oraz załączone dokumenty mogą być złożone do Urzędu w formie elektronicznej poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP), której funkcję pełni Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP). Do złożenia wniosku przez ESP konieczne jest posiadanie: bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP i bezpłatnego Profilu Zaufanego (ePUAP) lub podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

 

 

III. OPŁATA:

 

Opłata za wydanie zezwolenia:

1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających do 4,5 % alkoholu oraz piwa,

1,4% - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych zawierających od 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa),

2,7% % - wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów alkoholowych  zawierających powyżej 18% alkoholu

 

Opłata skarbowa:

- 17zł – za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dokonanie opłaty za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – w przypadku okazania przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych

- 17zł – za pełnomocnictwo

 

 

IV. ZAŁATWIENIE SPRAWY:

 

W ciągu 30 dni od złożenia wniosku

 

 

V. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

 

Urząd Miasta Żyrardowa

Wydział Działalności Gospodarczej

Plac Jana Pawła II Nr 1, parter pokój nr 12

tel. 46 858-15-57, 858-15-34

 

 

VI. TRYB ODWOŁAWCZY:

 

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie przy ul. Kieleckiej 44 za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa, w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.

 

 

VII. Uwagi:

 

Zezwolenie może otrzymać przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z następujących przyczyn:

a/ likwidacji punktu sprzedaży

b/ upływu terminu ważności zezwolenia

c/ zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży

d/ zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej

e/ niezłożenie w ustawowym terminie oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim lub niedokonania opłaty w ustawowo określonej wysokości oraz w ustawowych terminach. Termin zezwolenia nie może być dłuższy niż 6 miesięcy od dnia wygaśnięcia zezwolenia. Przedsiębiorca, który otrzymał zezwolenie na wyprzedaż posiadanych zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu ważności zezwolenia.

 

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Jadwiga Szcześniak
    data wytworzenia: 2020-02-14
  • opublikował: Agnieszka Klem
    data publikacji: 2015-06-19 14:06
  • zmodyfikował: Agnieszka Celej
    ostatnia modyfikacja: 2020-02-14 11:11

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 41185
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-02-24 11:37