Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta Żyrardowa

Wyszukiwarka

Odnośniki

Kalendarium

«lipiec 2020»
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.zyrardow.pl

Treść strony

  • Umorzenia, rozłożenia na raty, odroczenie terminu płatności - podatek  od nieruchomości osoby prawne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą

 

 

Podstawa prawna:Ustawa z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych  (Dz. U. z 2006 r. Nr. 121 poz. 844 z późn zm), Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r Ordynacja Podatkowa ( Dz.U.z 2005r Nr.8 poz.60 z późniejszymi zmianami), Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. – o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz. U. Nr 123, poz. 1291z późn. zm )

 

I  WYMAGANE DOKUMENTY:

·         uzasadniony wniosek o umorzenie, rozłożenie na raty, odroczenie terminu płatności podatku od nieruchomości ( we wniosku należy podać pełną nazwę przedsiębiorcy, NIP,  REGON,  PKD, adres, siedzibę)

 

Załączniki:

·         na podstawie art. 37 ust. 1, 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r.  o postepowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy, wszystkich zaświadczeń o otrzymanej pomocy de minimis, jakie otrzymał w ciągu roku bieżącego i dwóch ostatnich lat podatkowych.

·         jeśli podmiot ubiega się o pomoc inną niż pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o jej udzielenie, informacji o otrzymanej pomocy w ciągu trzech lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy,

·         bilans za poprzedni rok obrachunkowy,

·         sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym,

·         pisemne wyjaśnienie dotyczące sytuacji ekonomicznej oraz określić kierunek działania w celu poprawy sytuacji finansowej                                   

 

II  MIEJSCE SKŁADANIA WNIOSKU:

Urząd Miasta  Żyrardowa, ul. Plac Jana Pawła II nr 1, Biuro Obsługi Mieszkańców na parterze

 

III  OPŁATA:

Wolne od opłaty skarbowej.

 

IV  TERMIN ODPOWIEDZI:

·         do miesiąca od dnia złożenia wniosku

·         do dwóch miesięcy w sprawach szczególnie skomplikowanych

 

V  JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:

Urząd  Miasta  Żyrardowa  ul. Plac Jana Pawła II nr 1

Wydział Podatków i Opłat

tel.   46-858-15-78,    46-858-15- 61

 

VI  TRYB ODWOŁAWCZY:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego  w Warszawie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Żyrardowa w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Odwołanie składa się w Urzędzie Miasta  w Biurze Obsługi Mieszkańców  na parterze

 

VII  UWAGI:

-    w przypadku nie załatwienia sprawy we właściwym terminie, organ podatkowy zawiadamia o tym stronę podając przyczyny niedotrzymania terminu  i wyznacza nowy termin

-    w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostaje wezwany do ich uzupełnienia

-    dodatkowe informacje dotyczące załatwiania wniosków można uzyskać  w Wydziale Podatków i Opłat pokój nr 3 Urzędu Miasta Żyrardowa,

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Monika Lewandowska
  • opublikował: Agnieszka Klem
    data publikacji: 2008-09-05 13:27
  • zmodyfikował: Dorota Rdest
    ostatnia modyfikacja: 2019-07-01 14:35

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 32604
Ostatnia aktualizacja obecnej strony: 2020-01-10 11:59